Pretplati se

SARAH SHOTTON

Londonska kraljica donjeg rublja

Počevši kao pomalo nastrani butik u londonskom Sohou, Agent Provocateur danas je globalni megabrend donjeg veša, na čelu s kreativnom direktoricom Sarah Shotton, koja smatra da savršenost nije seksi

Ne dizajniram donje rublje za muškarce, dizajniram ga za sebe”, kaže Sarah Shotton, 41-godišnja kreativna direktorica brenda Agent Provocateur. “Donje rublje najvažnija je stvar koju stavljate na sebe”, dodaje. “Ono oblikuje vaše tijelo. Podiže vam grudi. Ukoliko ne bih nosila odgovarajući grudnjak, ne bih mogla raditi svoj posao. Ne bih mogla trčati, bilo bi mi neudobno, a grudi bi me boljele.”

Naravno, s kolekcijom koja obiluje haute erotičnim asesoarima (naljepnice za prekrivanje bradavica u boji crvenog zlata, lisice ukrašene Swarovski kristalima, bičevi s kamenčićima) i jednako izazovnim kampanjama, Agent Provocateur se prije svega dovodi u vezu sa jednom stvari – seksom. Ali Sarah Shotton, feministica, tvrdi da iza toga ima više. “Kada mi je bilo 15 godina, mama me je povela u kupovinu grudnjaka. Počeli su me odmjeravati zbog moje F veličine košarica i donijeli mi neku ‘viseća mrežu’ od grudnjaka, kao neki držač. Sjećam se da sam zaplakala i rekla: ‘O, bože, ovo je grozno.’” 

Sada je svoje vrijeme posvetila tome da se, kako kaže, žene što bolje osjećaju u svom tijelu – jer je njeno iskustvo sa 15 godina bilo: “Mama, moram smanjiti grudi!”

Simbol slobodoumlja

Činiti da se žene osjećaju dobro u vlastitom tijelu nešto je što ona zaista dobro radi. Bilo ko da je kročio u butik Agent Provocateur podijelit će isto iskustvo: meko, ugodno osvjetljenje, toplo, gotovo zavjereničko osoblje, radoznali pogledi prolaznika kada iz butika izađete sa prepoznatljivom ružičastom vrećicom u rukama. Sve je dizajnirano tako da stvori uzbuđenje još prije nego zakoračite u spavaću sobu.

Međutim, potrebna je i pamet kako bi se brend dobro pozicionirao na rastućem svjetskom tržištu. AP postoji već 22 godine, te ima 126 prodavnica po cijelom svijetu, uključujući sedam butika u Londonu i 28 prodajnih mjesta u Americi, s prodajom od 61,7 miliona funti. Najveći uspjeh postigle su linije kupaćih kostima, koji sada čine 11 procenata ostvarenog posla, a kompanija je imala i nekoliko saradnji, te su se među njene dizajnere ubrojale Charlotte Olympia (2012. i u januaru 2016.), te i Monica i Penélope Cruz, koje su radile na sestrinskoj liniji L’Agent by Agent Provocateur.

Kompaniju je 1994. osnovao Joe Corré, sin dizajnerice Vivienne Westwood, sa svojom tadašnjom ženom, bivšim modelom Serenom Rees. Prvi butik otvoren je u ulici Broadwick Street, te je bio simbol slobodoumnog Sohoa, pomalo raspuštenog, a pomalo luksuznog izgleda, kojeg su voljele redovne mušterije Londona i svjetske zvijezde, kao što su David Beckham i Lily Allen, koji su snimljeni kako kupuju u AP-u. Postoje čak i glasine o parovima koji su bili veoma intimni u prostorijama za presvlačenje; a AP “djevojke” postale su svojevrsni lokalni zaštitni znak, izazivajući zbrku kad god bi izašle iz dućana u svojim ružičastim uniformama, poput medicinskih sestara

Sarah Shotton se kompaniji pridružila 1999. Kćerka farmera i slikarice, odrasla je u County Durhamu, kao starija od dvije sestre. Imala je 24 godine i šest mjeseci kada je izašla iz Central Saint Martinsa i dobila posao mlađe asistentice. Uskoro je počela raditi na mnogim projektima, od kolekcija do uređenja enterijera prodavnica. “Uvijek je bilo alkohola. Postojalo je nekoliko osoba koje su mi donosile Bloody Mary, te bismo ih ispijali na podu butika”, ispričala je nedavno novinaru Evening Standarda.  Situacija se zakuhala kada je 2007. Serena Rees napustila supruga zbog gitariste grupe The Clash, Paula Simonona, te se ubrzo odvojila od kompanije. Corré je nastavio, ali je i on izašao iz kompanije 2009., dvije godine nakon što je privatnim kapitalom kompanija 3i otkupila AP za navodnih 60 miliona funti (Corré je citiran kako je rekao da je kompanija postala “veoma seksi brend koji vode veoma neseksi osobe”). 

Šta je seksi? 

Tadašnji izvršni direktor, Garry Hogarth, postavio je Sarah Shotton za kreativnu direktoricu brenda. Od tada nije vidjela Corréa, koji sada vodi svoju odjevnu marku, A Child of The Jago. “Kada sam tek dobila posao u Agent Provocateuru, bila je to drugačija kompanija. Veoma mala, s mnogo zabava i sve poprilično rokenrol.” Sada, rijetko da uopće pije. Lude noći u Sohou zamijenjene su tihim večerama u restoranima, ili kod kuće, gdje živi s djecom, Georgeom (3) i Roisin (1), a tu je i partner Patrick (37), inžinjer, kojeg je prije pet godina upoznala  u vozu.

Jedna stvar se ipak nije promijenila, a to su Agent Provocateurove raskošne kampanje. Reklama iz 2001. sa Kylie Minogue, koja jaše električnog bika, navodno je zabranjena na televiziji, te se umjesto toga prikazivala u kinima. Kada se, 2006. godine, Kate Moss pojavila u četiri kratka filma, nazvana The 4 Dreams of Miss X, srušila su web-stranicu brenda. Ostala poznata lica uključuju Rosie Huntington-Whiteley, Joséphine de La Baume i Naomi Campbell. Lice aktuelne kampanje je australski model i glumica Abbey Lee, koju je u crno-bijeloj tehnici uslikao čuveni fotograf Mario Sorrenti. 

Cilj nove kolekcije je, kaže Sarah, doprijeti do što više žena. To žele učiniti linijom lijepih, lagano riskantnih komada donjeg rublja, izrađenih od delikatne čipke i svile, te zavodljivih boja (crne, roze i bordo). Veličine grudnjaka proizvode se u rasponu od 32A do 36F, a gaćica od 1 (6-8) do 5 (14-16), ali ona kaže: “Pokušat ćemo izrađivati veće košarice. Isto pokušavamo i s gaćicama… Željela bih da žene – ukoliko im je potrebno donje rublje – dođu u AP.” 

Sarah  Shotton smatra da je savršena estetika koja često preovladava (posebno na Victoria’s Secret modnim revijama) prilično zastrašujuća. “Mislim da to nije seksi, mislim da je nestvarno i da su obline zapravo mnogo više seksi. Mnogo je privlačnije kada se žene pravilno hrane i brinu o sebi.”

Gracija 300, 7.10.2016.