Pretplati se
Kad ljubuju fado i sevdalinka

MAJA MILINKOVIĆ

Kad ljubuju fado i sevdalinka

Pjevačica Maja Milinković izgradila je muzičko ime u Portugalu, gdje živi proteklih šest godina, a to potvrđuje njen drugi album Fadolinka, koji spaja fado i sevdalinku

Napisala Živana Jovančić
Snimio Nikola Blagojević/Spektroom

Brzo je prošlo šest godina otkako je pjevačica Maja Milinković (38) otišla u Portugal da bi karijeru nastavila u domovini fada, ali veze s rodnim Sarajevom nikad nije prekinula.  Povod njenom dolasku u domovinu bio je ovog puta novi album “Fadolinka”, koji je u Portugalu objavila muzička kuća Seven Muses Music Books, a u našoj zemlji Muzička produkcija BHRT. Drugi po redu Majin album donosi 12 kompozicija, izdvaja ga originalnost a čini ga spoj fada i sevdalinke. Također, ovog puta na djelu je i autorstvo Maje Milinković koja potpisuje pet originalnih fado pjesama, tu su i dvije kompozicije iz repertoara čuvene Amálije Rodrigues, a jedinstvenost albumu daju sevdalinke Emina, Kradem ti se u večeri ili Tamburalo momče uz tamburu, koje zvuče efektno otpjevane u fado štihu.“Čekala sam da izađe album i da vidim kako će se ta dva muzička žanra složiti – da li će se jednostavno razići, da li će nešto stršiti. Bila sam zadovoljna, nisam mogla vjerovati kako teku pjesme i muzika, a posebno s tim portugalskim gitarama. Presretna sam kako fado i sevdalinka dišu na tom albumu, kako sarađuju, ljubuju, ašikuju”, priča Maja. Ljetne mjesece posvetila je promociji albuma provodeći je s publikom u Konjicu, Zenici i u Sarajevu gdje smo s njom razgovarali nakon dva koncerta koja je održala u gradskom parku Hastahana te restoranu Dos Hermanos. Publika je svuda reagovala pozitivno, prihvatila ovu muzičku simbiozu, a nama je Maja otkrila tajnu specifičnog zvuka portugalske gitare. “Specifičnost je u plačnom, melanholičnom zvuku koji korespondira s pjevačem, odnosno vokalom. Gitara kao da vodi s pjevačem dijalog, zato Portugalci kažu da gitara plače. Ta gitara ima 12 žica, tipičan je instrument za fado, neizostavni dio njihove tradicije. Portugalska gitara je mala, ima okrugao trup i mali vrat, a način sviranja i onih 12 žica proizvode specifičan zvuk. Sada se eksperimentiše i s fadom, uvodi se klavir, perkusije, žele ga modernizirati, ali pravi fado je s portugalskom gitarom i klasičnom, također.” Za fado zvuk, veli, ovog puta najzaslužniji su aranžeri Bojan Dizdarević (akustična gitara) i Pedro Amendoeira (portugalska gitara), svako u svom, interpretirano slobodno, muzičko-geografskom djelokrugu. 

Kompletan tekst možete pročitati u Graciji br. 377 od 20.9.2019.