Pretplati se
Rediteljica filma koji spaja Srebrenicu i Vukovar

AIDA BUKVIĆ

Rediteljica filma koji spaja Srebrenicu i Vukovar

Filmski prvijenac hrvatske rediteljice bosanskih korijena Aide Bukvić, Djeca sa CNN-a, čiji scenarij potpisuje njen otac Amir Bukvić, a glavnu mušku ulogu igra njen brat, poznati glumac Amar Bukvić, nastao je prema istoimenoj predstavi o djevojci iz Vukovara i mladiću iz Srebrenice

Napisala Živana Jovančić
Snimci Ines Novković i Dino Šertović

 

Mnogi će se sjetiti predstave Djeca sa CNN-a odigrane  premijerno u Pozorištu mladih 2006. godine, koja govori o ljubavi rođenoj između mladića Dine iz Srebrenice i djevojke Dore iz Vukovara, a igrali su ih Semir Krivić i Amra Kapidžić. Dvije godine kasnije, predstava je u izvedbi Ive Mihalić i Amara Bukvića prikazana i u Zagrebu. Ukratko, obje su bile uspješne i kod publike i kritike, i obje su višestruko nagrađivane, a prema dramskom tekstu glumca i dramatičara Amira Bukvića (68), rođenog Sarajlije koji odavno živi i radi u Zagrebu, režirala ih je njegova kćerka, rediteljica Aida Bukvić. 

Nakon deceniju i više, Djeca sa CNN-a doživjela su i filmsko izdanje, a rediteljica Bukvić sretna je što je veliki dio posla ostavila iza sebe. “Nikada nismo uspjeli dobiti finansije ni na jednom natječaju kod Hrvatskog audiovizuelnog centra, ali smo okupili malu i složnu ekipu koja je uglavnom radila pro bono ili ispod uobičajenih honorara, ali s dobrom vjerom u film. Ludo smo se bacili na posao,  potpuno svjesni da je lako moguće da od svega neće biti ništa, da već nakon deset dana odustanemo od svega. Ali evo, danas smo u montaži sa snimljenim materijalom!”

Rediteljica ističe da se nije doslovno pridržavala  dramskog teksta pozorišne predstave; filmski scenarij je dopunjen, korigovan i aktueliziran u duhu novih svjetskih zbivanja. “Film u razvoju događaja ide korak dalje. Poslije predstave mislili smo da ćemo teme izbjeglica i izbjeglištva ostaviti iza sebe, pogotovo muslimanske izbjeglice u dominantno zapadnom okruženju, ali vrijeme nas svakodnevno demantuje. Tako je Dino, glavni lik filma, mladić iz Srebrenice koji se nastanio u Zagrebu, postao aktuelniji nego ikad. Film spaja dvije sredine, dvije religije i dva ključna ratna momenta koja su obilježila devedesete – Srebrenicu i Vukovar, istovremeno se baveći aktuelnim pitanjima izbjeglica i terorizma.” 

Više i od samog posla

Film Djeca sa CNN-a, čija je prva klapa pala 23. oktobra 2017., a posljednja 31. januara ove godine, sniman je u Zagrebu, Mariji Bistrici, Srebrenici i Sarajevu. Rediteljica voli reći da malu filmsku ekipu krasi veliko srce, da je vrijedno, predano i profesionalno radila. Glavni glumci su isti oni  koji su Doru i Dinu igrali na daskama zagrebačkog teatra Histrion – Iva Mihalić (34) i Amar Bukvić (37). Oboje imaju zapaženo glumačko iskustvo u teatru, na filmu i televiziji. Iva je članica HNK, igra na televiziji i filmu, a ostvarila je i jednu od glavnih uloga u HBO-ovoj seriji Uspjeh, koju je režirao Danis Tanović. Amar, Aidin brat, član je kazališta Gavella, igrao je na filmu i TV serijama, te u velikim predstavama kao što su Othello ili Romeo i Julija na Dubrovačkim ljetnim igrama. Uz vodeći glumački par, u filmu igraju i Dragan Despot, Sreten Mokrović, Damir Lončar te naš glumac Muhamed Hadžović. Ostali članovi ekipe su: koproducent i direktor fotografije Edib Ahmetašević, scenograf Miljenko Sekulić, kostimografkinja Gabrijela Krešić, majstor šminke Iva Gašparac, majstor tona Jakov Kolbas te Zorana Rajić zadužena za montažu i skript. “Oni su uz film bili od samog početka, radeći ponekad i nešto drugo i više od samog posla”,  ističe Aida. “Uz bezrezervnu podršku ostalih članova obitelji Ahmetašević i Bukvić, svi smo sve radili, od cateringa do zaustavljanja velikog talasa turista na zagrebačkom Gornjem gradu. Toj maloj ekipi pridružio se nedavno i Nikša Bratoš, koji je kompozitor muzike za film, a tome se beskrajno veselim i s nestrpljenjem očekujem prve notne zapise.” 

Iskustva koja se prožimaju

Sve do filma Djeca sa CNN-a, Aida Bukvić, rođena u Zagrebu 1976. godine, režirala je u teatru, ali se bavila i poslovima produkcije i organizacije snimanja, i to naziva svojom comfort zonom. Ipak, imala je veliku tremu prije početka snimanja, koju je savladavala uz podršku saradnika, ponajviše uz Ediba i Zoranu. “Osim strahopoštovanja prema radu na filmu i same prilagodbe novim okolnostima, moram priznati da mi filmski rad nije predstavljao dodatni napor. Svom kazališnom iskustvu dala sam novu dimenziju, a ono mi je olakšalo neke stvari i rad na filmu, tako da sada primjećujem da mi filmsko iskustvo daje  novi način razmišljanja u kazalištu. Te dvije umjetnosti kod mene se prožimaju.” 

Rediteljica Aida Bukvić, inače vanredna profesorica Odsjeka glume na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, iznijela je na vidjelo svoj filmski prvijenac, za koji je njen otac Amir veoma zaslužan. “Ne samo zato što je scenarist, tata je glavni pokretač filma, od ideje do prve klape. Da nije bilo njegove upornosti i gotovo fanatične vjere da je sve moguće i u nemogućim uvjetima, vjerovatno bih ja davno odustala i ostala u mraku kazališne dvorane.” Uživala je i podršku brata Amara, koji je posvećen i profesiji i porodici, dok se ona, Aida, sprema da u junu uradi predstavu u Osijeku, a najesen će režirati u HNK-u Varaždin. Inače, porodica Bukvić je hrvatsko-bosanskohercegovačkog porijekla. Njihove veze i kontakti nisu se zagubili, njeguju ih na ovaj ili onaj način, zavisno od objektivnih okolnosti i vremenskih mogućnosti. “Sarajevo je moj drugi grad gdje imam rođake i prijatelje”, kaže Aida, “a zadnjih godina sam i često režirala u Sarajevu, Zenici i Tuzli, tako da sam upoznala i pozorišnu Bosnu.”

Gracija 368, 17.5.2019.