Pretplati se

Raport

Budućnost je u Gorenju

Gorenje Grupa, koja je od prošle godine u većinskom vlasništvu kineske Hisense Grupe, ugostila je bh. novinare u Velenju predstavivši im inovativne generacije novih aparata i skore razvojne planove

Napisala Živana Jovančić
Snimci Gorenje Arhiv

Nekad malo slovenačko mjesto znano po rudniku lignita, Velenje je podizano kroz omladinske radne akcije, čak i onda kad je era omladinskog udarništva završena definitivno u bivšoj Jugoslaviji. Ako je po nečemu prepoznatljivo Velenje, grad sa 35.000 stanovnika, onda je to i nekad i danas po Gorenju, najpoznatijem proizvođaču veš-mašina. Brend sada sija u novom ruhu: od 2018., pod nazivom Gorenje Grupa, u većinskom je vlasništvu Hisense Grupe, vodećeg kineskog proizvođača elektronike i kućanskih aparata na azijskom tržištu. To je dalo novi poticaj proizvodnji, afirmisalo brend Gorenje i pospješilo izvoz aparata u Njemačku, SAD, Australiju, Novi Zeland, Rusiju, u Holandiju i mnoge zemlje, kao i diljem naše regije. 

Imali smo priliku da zajedno s novinarima bh. medijskih kuća budemo gosti Gorenja d.o.o. te upoznamo vodeće stručnjake koji su nam predstavili nove generacije aparata – inoviranih i naprednih funkcija, nove tehnologije i poboljšanja te modernog dizajna.

Hvale vrijedan Wave Activ 

Domaćini su predstavili proizvodne pogone u kojima nastaju kućanski aparati, u kojima u Velenju radi oko 4.200 radnika, dok dnevna produkcija mašina za veš i sušilica dostiže 3.500 aparata. Vođa odjeljenja tehnologije Duško Sarlovnik komentarisao je proces stvaranja ovih aparata počevši od izrade metalnih poluproizvoda preko kompleksne izrade kućišta i bubnjeva do testiranja i njihovog definitivnog sklapanja: “Imamo jednu liniju za sušilicu rublja, dvije za veš-mašinu, a četvrta linija služi za proizvodnju pomenutih aparata isključivo za nordijski brend Asko.” Generacija najnovijih aparata za pranje i sušenje, Wave Active, impresionira zbog dizajna, funkcionalnosti, efikasnosti, racionalnosti i brojnih tehnoloških poboljšanja, ponosno ističe David Janota, produktivni vođa aparata za pranje i sušenje rublja. “Novi patentirani Wave Active bubanj ima specijalna valovita 3D rebra koja fino peru najosjetljivije tkanine, Ion Tech tehnologija koristi jone za odgovorno pranje na nižim temperaturama, a opcija Steam Tech koristi paru da bi odstranila ostake fleka na odjeći.” 

Najveće uzbuđenje, ipak, izazvala je prezentacija Vladimira Nardina, šefa digitalnog marketinga, i njegovog mladog kolege Marka Pranjića, vođe razvoja aplikacija za mobilne strojeve. Činilo nam se nakratko da  smo zaplovili u budućnost dok su predstavljali platformu ConnectLife, koja već postaje realnost u razvijenom svijetu, a u ovoj godini će prva verzija platforme biti dostupna korisnicima brenda Atag u Holandiji. “Mi razvijamo platformu koja je kompatibilna i sa povezanim i nepovezanim uređajima i to tako da ih spaja jedna aplikacija sa svim funkcijama, uslugama, korisničkim uputstvima, sadržajem. Pametne usluge su sastavni dio našeg budućeg doma. Povezanost će biti karakteristika svih kućanskih aparata za nekoliko godina, to će omogućiti da brinu sami o sebi, da komuniciraju međusobno i sa samim korisnicima putem chat interfacea”, pojasnio je Nardin.

U susret 70. rođendanu

Naredne godine Gorenje d.o.o. slavi 70. rođendan. Mogu ga ponosno dočekati, jer će u Velenju završiti prvu fazu pogona za televizore brenda Hisense, namijenjenih za Evropu. U Srbiji će pak, u Valjevu, biti završena prva faza pogona za frižidere i rashladnu tehniku, a krajnji cilj je da valjevska tvornica postane centar rashladne tehnike u Evropi. Sve to govori da ima razloga za zadovoljstvo,  kako kaže Stanka Pejanović, izvršna potpredsjednica Gorenja d.o.o. “Prošlogodišnjim strateškim vlasništvom sa Hisense Grupom postavili smo temelje za još snažniji razvoj. Ovo partnerstvo omogućit će nam pristup novim tržištima, podsticaj stvaranju novog proizvodnog portfolija, uz očuvanje prisutnosti strateški važnih proizvoda i brendova Gorenje Grupe na postojećim i budućim tržištima.”  

Gorenje je decenijama prisutno i u BiH, ima prodajne salone u Sarajevu, Zenici, Mostaru i Tuzli, a poslovni prihodi su za 5,3 % veći u odnosu na 2017. godinu, ističe Robert Polšak, direktor Gorenje Commerce d.o.o. “Za Gorenje je tržište BiH veoma važno. Pomno pratimo potrebe i reakcije naših korisnika, a putem naše mreže objekata nastojimo da svi noviteti iz naše proizvodne ponude budu pravovremeno dostupni i na tržištu BiH.”

Gracija br. 369, 31.5.2019.