Želite li smršati, razmišljajte kao mršave
12.02.2010. u 08:58 sati


Zdravlje

Želite li smršati, razmišljajte kao mršave


Ako želite smršati, morate razmišljati kao neko ko nema ni grama sala: bez odricanja, vaganja i brojanja kalorija. Tako kaže Bethenny Frankel, autorica bestsellera Naturally Thin

Nije važno da li je u pitanju holivudska zvijezda ili obična žena, nešto je svima zajedničko: doza zavisti koja se javlja kada primijetimo postojanje prirodno mršave osobe, one koja može jesti sve ili u neograničenim količinama i – ne udebljati se! Amerikanka Bethenny Frankel (39) bila je opsjednuta hranom i suvišnim kilogramima, te pripadala grupi zavidnih. Zatim je odlučila da će prestati da gleda druge žene i uraditi nešto da i sama postane prirodno mršava. Šta je sve uradila napisala je u bestselleru Naturally Thin, gdje objašnjava da je tajna u načinu razmišljanja: treba razmišljati kao mršava žena. Danas je Bethenny nevjerovatno popularna u Americi i jedna od najpopularnijih likova TV serije The Real Housewife of New York City, u kojoj glumi samu sebe. Proizvodi slatkiše bez masnoće i jaja, kuha za slavne na zabavama i ima veliki broj prijatelja među zvijezdama. Koja su njena pravila?

Prepoznati glad Griješe oni koji misle da prirodno mršave osobe nikada nisu gladne. Jesu, još kako: činjenica je da znaju prepoznati glad. “U stanju sam razlikovati pravu glad, onu koja nastaje kod manjka energije, od puke želje za hranom koja će zadovoljiti neke druge potrebe, kao što je podizanje morala u trenucima lošeg raspoloženja”, objašnjava Bethenny. A to nije lako! Nažalost, kada hranu koristimo kao način olakšanja, negativni osjećaji će pokrenuti pravi vrtlog misli zbog naše odluke da pojedemo koji zalogaj, a nastala konfuzija onemogućava da osjetimo pravu glad. Ako osjećaj slabosti prate tuga, frustriranost ili osjećaj usamljenosti, bolje je zastati i zapitati se: jesam li zaista gladna? Najvjerovatniji odgovor je negativan: zaokupite se nečim drugim i – proći će.

Poslušati unutrašnji glas Razmišljati i reagirati kao prirodno mršava osoba znači priznati da postoje trenuci kada nam i najukusniji desert na svijetu neće donijeti ogromno zadovoljstvo veće od prvog zalogaja. Zašto ga onda pojesti do kraja po svaku cijenu? Svako je u stanju prepoznati kada stigne do granice, dovoljno je poslušati unutrašnji glas (bez obzira koliko tih bio) koji nam govori da nam je dosta i da možemo odložiti pribor za jelo.   

Posmatrati drugačije Prirodno mršave posmatraju ostale žene, ali se njihova pažnja zadržava na detaljima koji nemaju veze s kilogramima: frizura, boja kose, odjeća. Tako postupajte i vi. Radi se o ponašanju koje treba imitirati želite li izbjeći poređenja koja izazivaju frustracije. Pored toga, svako tijelo je drugačije, od veličine kostiju do metabolizma i oblika oblina, te je nemoguće težiti najmanjem konfekcijskom broju kod visine od 170 centimetara, naprimjer. Kada promijenite način razmišljanja i posmatranja, moći ćete pobijediti i zvijezde kojima se najviše zavidi. Primjer? Jeste li ikada vidjeli izuzetno vitku Victoriju Beckham s osmijehom na licu? Na vašem licu, osmijeh je, sasvim sigurno, veoma često i to spontan i vedar.

Zadovoljiti nepce Nije slučajno da se premršave osobe često ponašaju kao snobovi. Čak i pred švedskim stolom: gledaju ga, obilaze, ponovo gledaju i poslije nekoliko odustajanja nešto izaberu. Iako vam je najvjerovatnije antipatično ovakvo ponašanje, i njega treba preuzeti. Pažljivo osmotrite šta se nudi, jeste li sigurni da je svježe pripremljeno, da nije napravljeno od ostataka? Naučite da ne jedete samo da biste jeli ili da biste isprobali sve što se nudi. Ako već jedete jer mislite da ćete se zbog toga dobro osjećati, onda budite selektivne. Ne može biti dobro bilo šta: mora biti tek pripremljeno i drugačije nego obično, mora predstavljati pravo zadovoljstvo za vaše nepce.

Jesti polako Da li ste nekog kao što je Gisele Bündchen vidjeli za stolom? Uglavnom razgovara s prisutnim i uvijek odlaže pribor za jelo između dva zalogaja. To je tipično ponašanje jedne skinny girl; jesti polako znači da ćete prije biti u stanju prepoznati osjećaj sitosti. Kada jedemo smireno i polako, prije nego pojedemo sve s tanjira do mozga će stići signal da smo siti i zadovoljni, što se obično dešava 20 minuta nakon što smo počeli jesti (a zadovoljstvo je prije svega mentalno, pa onda fizičko). Ovakav način ponašanja za stolom pomoći će nam da jedemo manje, a hranu ćemo i bolje žvakati te će želudac imati manje posla, što znači da će probava biti olakšana.

Izbaciti vage Predmet od kojeg najviše strahuju osobe na dijeti jeste kuhinjska vaga. “Vaganje namirnica i briga o svakom gramu više služi nam samo da same sebe ubijedimo kako nismo u stanju kontrolirati se, što nas vremenom čini sve slabijim i slabijim”, kaže autorica knjige Naturally Thin. Mnogo bolje je količine hrane mjeriti u kašikama, šoljama ili porcijama, odabirući small size verzije. Nakon kuhinjske vage, iz vidnog polja uklonite i vagu za mjerenje tjelesne težine, koju treba koristiti samo povremeno. Koliko često? Kao što mjerite, naprimjer, krvni pritisak. Nikako svakodnevno, a pogotovo ne više puta dnevno. Cilj treba biti samo jedan: nepostojanje nikakvih vanjskih pomoćnika kako biste jeli pravilno. Nikakve vage, tabele namirnica i slično, pouzdajte se samo u zdrav apetit.

Često i pomalo Često se čuje ovakav savjet kada je ishrana u pitanju. Zašto? Na taj način izbjegavamo jak osjećaj gladi koju je onda nemoguće ili veoma teško kontrolirati ili zadovoljiti. Ovaj savjet pogotovo vrijedi ako znate da idete na zabavu ili večeru, gdje ćete pronaći bogatu ponudu različitih delicija. Prije nego izađete iz kuće, obavezno pojedite laganu užinu: kriška integralnog hljeba, light jogurt ili šaka sjemenki tikve. Nemojte napraviti grešku te izazivati vaš apetit. Pravilo vrijedi za svaku fizičku potrebu. Naprimjer, spavanje – što više spavate to vam je teže kontrolirati potrebu za spavanjem. Zbog toga nikada ne čekajte previše kada ste gladni, jer ćete rizikovati da sjednete za sto s rupom u stomaku, a onda se nećete moći obuzdati.

Komedija umjesto torte

Kada vam se desi da frustracije liječite u ostavi ili pred otvorenim frižiderom, ostavite po strani nepotrebne osjećaje krivice. Mnogo učinkovitije je uputiti se na trčanje i potrošiti unesene kalorije. Bilo bi idealno da se prije posezanja za hranom zapitate na koji biste još način mogli popraviti loše raspoloženje. Mogućnosti ima mnogo, tvrdi Frankelova. Gledanje dobre komedije, naprimjer, daje isti osjećaj olakšanja kao komad čokoladne torte. A telefonski razgovor s prijateljicom će vas više zabaviti nego kesica čipsa.

Dizajnirani obrok

Možete biti gurman s normalnim obimom stomaka. Trik je u pripremanju hrane koja, sem što je ukusna, lijepo izgleda. Kada pravite salatu, naprimjer, nije dovoljno nekoliko začinjenih zelenih listova, dodajte malo oraha, komadiće sira, sok od narandže. Ako obrok privlačno izgleda, bit ćete mnogo zadovoljniji.




 
(Gracija 108)
Povezani tekstovi