Šećer je otrov i njegova bi prodaja trebala biti regulirana kao i
prodaja cigareta i alkohola, kažu znanstvenici.
Autori studije sa Sveučilišta u Kaliforniji upozoravaju da su zaslađena
hrana i pića odgovorni za cijeli niz bolesti, uključujući gojaznost,
bolesti srca, karcinom te rak i probleme s jetrom, prenosi LA Times.
Tvrde da šećer pridonosi 35 milijuna smrtnih slučajeva godišnje u svijetu te da bi njegova prodaja trebala biti kontrolirana porezima i zakonom. U članku naslovljenom 'Otrovna istina o šećeru'
(The Toxic Truth About Sugar) i objavljenom u časopisu Nature
znanstvenici pišu: 'Malo šećera nije problem, ali puno ubija, i to
polako.'
Američki autori upozoravaju da je pretilost diljem svijeta sada veći
problem nego neishranjenost te da šećer nije krivac samo za debljanje
ljudi, nego i mijenja metabolizam tijela, podiže krvni tlak, baca
hormone izvan ravnoteže i šteti jetri. Šteta koju organizmu radi šećer
slična je učincima pretjeranog konzumiranja alkohola koji je proizvod, ističu, destilacije šećera.
Tim autora koje je vodio Robert Lustig, stručnjak za pretilost djece sa
Sveučilišta u Kaliforniji, smatra da podučavanje mladih o pravilnoj
prehrani i vježbanju vjerojatno neće biti učinkovito te da pravi odgovor
leži u porezima i ograničavanju raspoloživosti šećera.
Studija preporučuje oporezivanje da bi se udvostručila cijena gaziranih
pića i ograničavanje prodaje tih proizvoda na punoljetne osobe. Jedna
od autorica studije, dr. Laura Schmidt, kaže da ne sugeriraju zabranu,
nego žele proširiti izbor hrane čineći proizvode koji nisu puni šećera
jeftinijima i pristupačnijima. Članak otkriva da se konzumacija šećera
utrostručila u posljednjih 50 godina te da je sada više pretilih ljudi
nego pothranjenih. Zaključuju da odgovornost leži u prehrambenim tvrtkama,
a kao pozitivne primjere državne regulacije navode zabranu pušenja na
javnim mjestima i ugradnju zračnih jastuka u automobilima. 'Ove
jednostavne mjere alat su našeg javnog zdravstva. Vrijeme je da se
obrati pozornost i na šećer', zaključuju.
No drugi znanstvenici opisuju taj članak 'puritanskim', tvrdeći da je
šećer otrovan samo kad se jede u nerealnim količinama. Barbara Gallani
iz Food and Drink Federationa, koja predstavlja britanske proizvođače
hrane i pića, kaže da je potrebno hitno djelovanje da se pobijede
kardiološke i druge bolesti, ali da bi bilo pogrešno koncentrirati se
samo na šećer.
'Uzroci ovih bolesti su višestruki, a demoniziranje sastojaka hrane
ne pomaže tome da potrošači izgrade realan pristup prehrani', rekla je
Gallani. 'Ključ je dobrog zdravlja uravnotežena i raznolika prehrana te
način života koji uključuje puno tjelesne aktivnosti.'