Zašto je dobro piti kafu
28.06.2012. u 07:26 sati


Zdravlje

Zašto je dobro piti kafu


Dobra vijest je ta da je kafa dobra za nas. Kafa nudi cijeli niz fizičkih i psiholoških pozitivnih učinaka koje znanstvenici počinju sve više cijeniti

Evo pet razloga zašto je dobro piti kafu:

1. Smanjuje depresiju kod žena. Nova studija provedena na Harvardu pokazuje da su žene koje redovito piju kafu izložene 20 posto manjem riziku od depresije nego žene koje ne piju kafu. Ranija su istraživanja pokazala da se rizik od suicida smanjuje s povećanje konzumacije kofeina.

2. Smanjuje rizik o karcinoma prostate kod muškaraca koji je najčešće dijagnosticiran oblik karcinoma kod muškaraca. Nisu samo žene te koje imaju korist od kafe. Još je jedna studija s Harvarda pokazala da muškarci koji piju šest ili više šoljica kafe dnevno imaju 60 posto manji rizik da obole od najsmrtonosnijeg oblika karcinoma prostate i za 20 posto manji rizik od oboljenja od bilo kojeg karcinoma prostate u usporedbi s muškarcima koji ne piju kafe.

3. Može vas štiti od karcinoma glave i vrata. Studija provedena na Sveučilištu u Utahu pokazuje da ljudi koji piju više od četiri šoljice kafe dnevno imaju za 39 posto manji rizik od karcinoma usne šupljine i larinksa u usporedbi s onima koji ne piju kafu. Redovita konzumacija kafe povezana je također s manjim rizikom od tumora na mozgu, nižih razina kolesterola, ciroze i karcinoma jetre.


4. Čuva od Alzheimerove bolesti. Više je studija proučavalo kako kofein utječe na razvoj mozga kod miševa te se pokazalo da kofein značajno smanjuje visoke količine proteina povezanog s Alzheimerovom bolešću. Kad su miševima koji su razvili simptome Alzheimerove bolesti dali kofein u količini koja odgovara pet šoljica kafe, njihova memorija znatno se popravila, kaže se u jednoj studiji. Učinkovitost kofeina na ljudski mozak treba se još istražiti, ali ovo sugerira da bi kafa mogla biti efikasan tretman u borbi protiv te bolesti, a ne samo element zaštite.


5. Čini se da štiti od dijabetesa. Brojne su studije pokazale da kafa može štititi od dijabetesa tipa 2, iako mehanizam još nije najjasniji. Analizom je utvrđeno da će osobe koje piju tri do četiri šoljice kave dnevno za 25 posto manje razviti dijabetes tipa 2 od onih koje piju manje od dvije šoljice dnevno. U Sjedinjenim Državama, oko 24 milijuna odraslih i djece, što je oko osam posto populacije, boluje od šećerne bolesti. Dijabetes tipa 2 je najčešći oblik. Još će se vidjeti hoće li ove studije biti potkrijepljene još jačim dokazima ili će ih pobiti negativni učinci kafe (primjerice nesanica ili visok krvni tlak), piše Huffington Post u rubrici zdravlje.

(www.tportal.hr)
Povezani tekstovi
Your Ad Here