Kako biti fit
11.08.2011. u 11:17 sati


Editorijal

Kako biti fit


Kako dočekati ljeto fit?, pitanje je koje smo postavili instruktoricama pilatesa, fitnessa i aerobika Lejli Šebić-Zuhrić, Giovanni Paparelli-Glušac, Suadi Krezić i Amri Sirbubalo. Također, upitali smo ih kako one održavaju tjelesnu formu
Snimio Jasmin Fazlagić

1. LEJLA ŠEBIĆ-ZUHRIĆ

Doktorica sportskih nauka i instruktorica aerobika Lejla Šebić-Zuhrić savjetuje vježbanje tokom cijele godine, jer je to naš osnovni zdravstveni zadatak. “Potrebno je da zadovoljimo ono što i Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje, a to je tri puta sedmično aerobni trening – umjerena aktivnost niskog intenziteta, a dovoljno dugog trajanja da pokrene rad kardiovaskularnog i respiratornog sistema”, kaže Lejla, koja naglašava da je najveći zdravstveni problem modernog društva neaktivnost. “Dosta toga može se postići i vježbanjem u kratkom vremenskom periodu ako se pridržavamo adekvatne ishrane i urednog režima života. To podrazumijeva dovoljan unos tekućine, odmor, relaksaciju, redovnu tjelesnu aktivnost, zdravu ishranu i boravak u prirodi. Tada ljudi mogu na sebi vidjeti značajne promjene. Čest je primjer da se s proljeća javlja najveći broj žena i djevojaka koje se odlučuju započeti vježbati, očekujući čuda za desetak dana. No, naporna tjelesna aktivnost i dijeta mogu samo oštetiti organizam.” Lejla je svoj režim ishrane uskladila s fizičkim aktivnostima: jede zdrava i lagana jela koja priprema na maslinovom ulju, te mnogo voća i povrća, meso, integralne žitarice, hljeb i tjesteninu. Također, pazi kada će jesti koju hranu i u kojoj količini. U ranijim je godinama postigla tjelesnu formu kojom je danas izuzetno zadovoljna, tako da je sada samo održava. Aerobik trenira najviše tri puta sedmično, a tu su i umjerene šetnje, plivanje i skijanje. Sportski stil življenja, bez cigareta, kafe i alkohola, uključuje i rani odlazak u krevet i rano ustajanje. “Kada smo zdravi, zdravlje će nam donijeti i fizičku ljepotu, koja se, bez obzira na spol i godine, ogleda u vitalnosti čovjeka. Tako u svojim godinama fantastično izgledaju selektor Ćiro Blažević, alpinista Muhamed Gafić, profesorica Lamija Tanović ili pjevačica Tina Turner. Ljudi teže da žive duže, a što će nam takav život ako nije kvalitetan.”, zaključuje dr. Lejla Šebić-Zuhrić.

2. GIOVANNA PAPARELLA-GLUŠAC

Instruktorica fitnessa i aerobika, te personalna trenerica, Giovanna Paparella-Glušac kaže da se najbolje pripreme za more prave od ljeta do ljeta. Dakle, treniranjem tokom cijele godine. “Neovisno o tome kakvi su naši ciljevi, svaki čovjek bi se trebao baviti bilo kakvom aktivnošću, što ne mora biti teretana. Neko ko ima desetak kilograma više treba raditi barem šest do sedam mjeseci na sebi. Ako ćemo se lagati, onda ćemo reći dva mjeseca.” Giovanna ističe da se fit forma dostiže vježbanjem u ciklusima, od kojih prvi čine vježbe za snagu i oblikovanje. Ako tijelo nije skladno, najprije se treba izgraditi, što se radi polako i bez stresa. “Moramo imati redovan i osmišljen trening, šetnja nije dovoljna. Lično, nikada nisam imala problema s izgledom, ali bih voljela imati koji kilogram više. Svako od nas će sebi naći manu, no, važno je da je tijelo proporcionalno. Nije bitno da li imaš pet kilograma više, nego kako ih nosiš”, tvrdi Giovanna, koja će za svoj stil življenja reći da je baziran na brzom tempu života. Uz dobru organizaciju, važno joj je uvijek dobro se naspavati, a vikendom odmoriti na planini. Ne konzumira alkohol niti cigarette, jede kuhana jaja (samo bjelance), salate, tunjevinu, piletinu, rižu, integralne žitarice, te bademe. “Naravno, uz sve ovo, jedem mnogo voća. Uvijek sa sobom nosim jabuku ili narandžu. Rijetko ću se kada prejesti, jer je moj organizam naviknut na strožiji režim. Mišljenja sam da na sebi najviše možemo uraditi za stolom.”

3. SUADA KREZIĆ

“Osobe koje žele izgubiti na težini, trebaju raditi vježbe koje traju duže vrijeme i koje su umjerenog intenziteta. Samo kod ovakvog vježbanja koristi se energija iz masti, te je to najbolji način da se lišimo masnih naslaga. Vježbe koje se rade predstavljaju aerobni trening u kombinaciji s vježbama za toniziranje raznih vrsta mišića”, kaže Suada Krezić, magistrica kinezioloških nauka i instruktorica pilatesa. Suada kaže da se teško mogu postići očigledne promjene za kratko vrijeme, no, ako neko ima višak sala oko stomaka i želi pokušati da ga se riješi za dva mjeseca, naravno da ga treba ohrabriti u treniranju. “Ako bi se osoba s ovakvim problemom uključila u kardiosekciju, trening žešćeg intenziteta s velikom potrošnjom kalorija, koji se upražnjava najmanje tri do četiri puta sedmično, može očekivati određeni rezultat. Uz ovo mora ići korekcija u načinu ishrane. Tu nema posebnih pravila, osim zlatnog da jedeš onoliko koliko ti treba – prestaješ u trenutku kada osjetiš sitost. Preporučljivo je to činiti najviše četiri do pet puta dnevno uz male obroke.” I Suada jede četiri do pet puta dnevno, a ujutro popije veliku čašu tople vode s nekoliko kapljica limuna, što joj olakšava probavu i vrši eliminaciju štetnih tvari iz organizma. “Unošenjem manjih količina hrane želudac je adaptiran na stalnu probavu i nema razloga da se bilo koji dio od unesene hrane slaže u masno tkivo”, govori Suada, koja pilates treninge vodi dva puta sedmično, a pored toga radi i u srednjoj školi, pa s učenicima često trči na Vilsonovom šetalištu. Smatra da je odabrala optimalan način života: pored mnogo rada, hrani se zdravo i uživa u redovnom snu koji treba da traje osam sati.

4. AMIRA SIRBUBALO

“Prema mom mišljenju, niko se ne bi trebao isključivo pripremati za ljeto, nego kontinuirano baviti sportom. Samo tako ćete uvijek biti u fit formi, a time i spremni za ljeto. Nije preporučljivo ne baviti se sportom osam mjeseci i onda četiri mjeseca prije godišnjeg odmora početi intenzivno vježbati. No, to većina radi. S vježbama se počinje u aprilu ili maju, što je nedovoljno ako ste prije toga bili u lošoj kondiciji”, kaže Amra Sirbubalo, instruktorica za fitness-pilates. Ipak, ukoliko neko želi pokušati da djelimično dotjera liniju prije skidanja u kupaći kostim, Amra preporučuje intenzivni aerobik i pilates, ili neku drugu aerobnu aktivnost (trčanje, rolanje, plivanje) uz vježbe jačanja i oblikovanja muskulature.

“Tijelo se može dotjerati, ali opet u zavisnosti od toga u kakvom je stanju. Ne može doći neko ko ima 100 kg i očekivati da za tri mjeseca ima 50. Intenzivnijim radom za to vrijeme tijelo se može dovesti u formu, ali samo do određenog nivoa.” Amra je vlastiti režim ishrane prilagodila zdravom stilu življenja. Problema s viškom kilograma nikada nije imala. Ustvari, zbog ubrzanog metabolizma uvijek je bila mršavije građe i, uglavnom, radila na tome da se udeblja. “I sada sam u fazi debljanja na mojih 55 kilograma. Vodim računa o tome da mi tjelesna težina odražava sklad lica i tijela. Tokom dana jedem više puta, ali manje obroke. Volim talijansku i bosansku kuhanu hranu, koju najčešće i jedem. Tu su i salate s tunjevinom i piletinom, povrće i voće. Stalno sebi cijedim prirodne sokove. Istina, brzina života je danas takva da sebi ponekad priuštim i nezdravu hranu, ali zbog metabolizma to i ne osjetim”, kaže Amra, koja s klijentima tri puta sedmično trenira pilates, a pored toga, kao profesorica sporta i tjelesnog odgoja, radi i u školi. Njena omiljena aktivnost nakon svega jeste brzo hodanje vikendom. “Obično je to do Vrela Bosne i nazad. Također, s vremena na vrijeme odlazim u teretanu i vježbam po 45 minuta. Napravim sebi program vježbi prilagođen mojim potrebama, željama i sposobnostima.”

 

Asistent fotografa: Dejan Andrašić
Produkcija: Maida Gafić i Belma Pećanin

Zahvaljujemo se Hotelu Central, West Wood Club & Spa na ustupljenom prostoru (Ćumurija 8, Sarajevo), brendu Sportlife (Ferhadija 14, Sarajevo) na ustupljenoj odjeći, te modnoj kući Lisca (BBI centar, Trg djece Sarajeva 1) na ustupljenim kupaćim kostimima.

 
Povezani tekstovi
Najnovije iz kategorije
Shooting Brake pod suncem Toskane Nova zvijezda u Mercedes-Benzovoj seriji
Shooting Brake pod suncem Toskane
Kako biti fit Editorijal
Kako biti fit
Your Ad Here